Ciclul de viaţa al bauturilor pe piata internationala releva
expansiunea puternica a sucurilor de fructe, a bauturilor
racoritoare si a apelor minerale, aflate in plina perioada de
implementare pe piata. Este momentul in care berea se apropie de
perioada maturitatii si se constata o stagnare a bauturilor
alcoolice tari si a vinurilor.

II.2. Ciclul de viata al
bauturilor alcoolice
Aceasta crestere a
produselor nealcoolice este data de reclamele care le mediatizeaza
si care fac posibila cererea lor de catre consumatori. Nu au o
traditie in timp precum vinurile, sunt la inceputul ciclului de
viata, dar asa cum se poate vedea si din figura 1 sunt in
plin proces de avant.
Sunt
relativ ieftine si pot fi consumate de persoane de orice varsta
neavand efecte secundare nedorite precum bauturile alcoolice.
Berea se afla in topul preferintelor fiind un produs practic, ce
poate fi consumat oriunde, in diverse moduri si sortimente. Are un
continut mic de alcool (0,5 … 6% vol), se gaseste intr-o gama
diversa si are mare trecere la public. Berea se apropie de perioada
maturitatii si datorita publicitatii si diferitelor concursuri cu
premii, care ii stimuleaza pe consumatori sa cumpere acest produs.
Vinurile si bauturile
alcoolice tari au o vasta si lunga traditie in domeniu, fiind
prezente inca din antichitate. Productia si consumul mondial de
vinuri s-au redus permanent pe parcursul anilor `80, dar au
inregistrat cresteri incepand cu 1997. Cresterea si consumul mondial
de vin se datoreaza in special cererii sporite in Japonia, China si
SUA. Momentan se afla pe o pozitie stagnanta, in umbra celorlalte
sortimente de bauturi ; sunt intr-o perioada de revitalizare si de
relaxare deoarece nu sunt asa de mediatizate si nu mai au nevoie de
reclama pentru a fi cumparate. Cererea se mentine deocamdata
constanta insa in urmatorii ani se preconizeaza o scadere a
consumului de vin. Aceasta cerere constanta se mai datoreaza si
informarii continue asupra daunelor asupra sanatatii in legatura cu
consumul de produse alcoolice. Printre altele, tinerii prefera tot
mai mult berea in detrimentul vinului.
|